در تاکتیک های دیجیتال Outbound هدف این است که پیام های بازاریابی مستقیما در چشم هر تعداد از مردم که می شود نمایش داده شود، جدا از اینکه چقدر این تبلیغات مرتبط یا مورد علاقه آنها خواهد بود. برای مثال: استفاده از بنر های تبلیغاتی که در بالای بسیاری از وب سایت ها برای ترویج دادن کالا یا خدمات به مردمی است که آمادگی این تبلیغات را ندارند.در سوی دیگر بازاریابان از تاکتیک های Inbound برای جذب کردن مشتریان هدف به وب سایت خود با فراهم کردن ابزارهایی که برای آنها مفید است دست می زنند. یکی از ساده ترین و پرقدرت ترین این ابزارهای بازاریابی وبلاگ است، که به وب سایت شما اجازه می دهد روی واژه هایی که مشتریان شما جستجو می کنند سرمایه گذاری کنید.