وبلاگ

وبلاگ نوشته همراه با وضعیت

خوردن ترشی با خیلی از غذاها می چسبه. مخصوصا اگه غذاهای سنتی باشه. ما ایرانی ها معمولا تو سفره هامون به جز ماست و سالاد از انواع ترشی استفاده می کنیم. خیلی از خانم های خانه دار علاقه زیادی به درست کردن ترشی دارن و سعی می کنن برای این کار جدیدترین و خاص ترین ترشی ها رو انتخاب کنن. از ترشی های شناخته شده مثل ترشی هفت بیجار و ترشی لیته گرفته تا ترشی های خاص مثل ترشی لوبیا سبز همه نظر خانم ها رو جلب کرده و اون ها که اهل ترشی درست کردن باشن، هر سال حداقل یکی از این ترشی ها رو انتخاب می کنن و درست می کنن.

وبلاگ نوشته همراه با عکس

خوردن ترشی با خیلی از غذاها می چسبه. مخصوصا اگه غذاهای سنتی باشه. ما ایرانی ها معمولا تو سفره هامون به جز ماست و سالاد از انواع ترشی استفاده می کنیم. خیلی از خانم های خانه دار علاقه زیادی به درست کردن ترشی دارن و سعی می کنن برای این کار جدیدترین و خاص ترین ترشی ها رو انتخاب کنن. از ترشی های شناخته شده مثل ترشی هفت بیجار و ترشی لیته گرفته تا ترشی های خاص مثل ترشی لوبیا سبز همه نظر خانم ها رو جلب کرده و اون ها که اهل ترشی درست کردن باشن، هر سال حداقل یکی از این ترشی ها رو انتخاب می کنن و درست می کنن. انواع ترشی بسته به این که با چی درست شده باشن، طعم های متفاوت دارن و میزان ترش بودن اون ها متفاوته. مثلا سیر ترشی طعم ترشی کمتری نسبت به ترشی غوره داره. از اون جایی که طرفدارهای ترشی های خیلی ترش بیشتره، امروز قصد داریم ترش ترین ترشی ها رو بهتون آموزش بدیم. مگه ترش تر از لیمو ترش هم داریم! تا حالا فکر کرده اید که میشه با لیمو ترش هم ترشی درست کرد؟ بله میشه! شما می تونید هم با لیمو ترش سنگی و هم با لیمو ترش های دیگه ترشی لیمو ترش درست کنید.

وبلاگ نوشته ها همراه با اسلایدر عکس

بلدرچین، کوچک ترین پرنده از خانواده قرقاول ها می باشد. در فارسی آن را کرک، ورتج، بدبده و بلدرچین که اصلاً ترکی است نامیده اند. در عربی نیز به آن سلوی و سمانی می گویند.

 

در طب سنتی اسلام، خواص گوناگونی به بلدرچین نسبت داده اند، مثلاً به عقیده عبدالملک بن زهر اندلسی (قرن 5) " گوشت بلدرچین خوشمزه و خوش طعم است که هم برای افراد سالم و هم برای بیماران سودمند می باشد؛ سنگ (کلیه و مثانه) را خرد می کند و مفید است. " و نیز به گفته انطاکی " گوشت بلدرچین مغذی است و بدن را فربه می سازد. "بلدرچین حیوانی است با خصوصیات پرندگان وحشی شکاری و بسیار پُرجنب و جوش، لاجرم باید در وضعیتی پرورش یابد که امکان جست وخیز و پرواز داشته باشد. هر قدر ماهیچه در طول حیات خود فعال تر باشد گوشت آن نیز لذیذتر است (مانند ران مرغ، دم ماهی، ران حیوانات شکاری و گوسفند و همچنین سینه پرندگان وحشی).

در واقع، فعالیت و جنب و جوش زیاد در بلدرچین ها، باعث ازدیاد ذخیره گلیکوژن در بافت های ماهیچه ای آن ها می شود که این امر باعث می گردد گوشت این پرنده مانند پرندگان شکاری، بسیار لذیذ شود، به همین دلیل است که گوشت حیوانات وحشی اعم از نشخوار کنندگان(آهو، گوزن، بُزکوهی و غیره) و یا پرندگانی مانند قرقاول، کبک، تیهو، دراج و بلدرچین فوق العاده لذیذ بوده و قسمت هایی از بدن آن ها بسیار خوش طعم می باشد.

براساس گزارشی در سال 2013 که در مجله تغذیه منتشر شده است ، اعتقاد بر این است که منبع سویا و مراحل پردازش مورد استفاده در تهیه محصولات سویا از جنبه های مهمی هائز اهمیت هستند. و عمدتا دلیل آن، تأثیرات قابل توجهی در محتوای برخی زیر واحد های پروتئین آن و ” مواد مغذی “موجود در سویا است. در همین گزارش به نگرانی های احتمالی ایمنی ناشی از افزایش مصرف محصولات سویا نیز اشاره شده است.وجود سویا یک موضوع بحث ‌برانگیز است، و برخی از افراد وجود سویا در غذا را دوست ندارند. این در حالی است که امروزه سویا به عنوان “غذای سالم” شناخته می ‌شود و بنابراین به محصولات فرآوری شده متعدد به ویژه چیزهایی مثل سبزیجات بسته ‌بندی ‌شده، شیر سویا، ماست سویا و … اضافه می‌ شود. همچنین سویا جز اصلی در روغن سویا و پودر پروتئین سویا نیز هست.

وبلاگ نوشته ها با گفتگوی پیشرفته