طراحی لباس چیست و چگونه می توان این حرفه را آغاز کرد ؟

به مشتریان خاص مانند هنرمندان و سلبرتی ها اختصاص دارد، این لباس ها کاملاً متناسب با سایز مشتریان دوخته می شوند. این گونه لباس ها فاقد برچسب قیمت هستند، البته برای مشتریانی در این سطح نیز نیاز به اتصال برچسب قیمت به لباس نیست. مجموعه لباس های دوخت سفارشی 2 بار در سال در ماه های ژانویه و ژوئیه یعنی آغاز فصل مد جدید در حداقل 50 طراحی از لباس شب و روز برای مشتریان به نمایش در می آیند.مجموعه پوشاک آماده بر اساس اندازه های استاندارد تولید شده و برای عموم مردم جامعه ارائه می شود. این مجموعه به دلیل بکار گیری سایز استاندارد برای تولید انبوه مناسب است.

به عبارت ساده لباس مجلسی لباسی است که در مهمانی ها و مراسم مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی لباس مجلسی با مد روز و اصول شیک پوشی ارتباط مستقیم دارد. این ویژگی های خاص است که لباس مجلسی را از سایر لباس ها متمایز می کند. لباس مجلسی نوعی خاص از لباس زنانه است که موجب تقویت احساسات زنانه بانوان و بالا رفتن اعتماد به نفس آنها می شود. در طراحی لباس مجلسی عموماً یقه لباس کمی باز، قسمت سینه چسبان، آستین ها برهنه و  دامن لباس بلند و پرچین است و در دامن لباس از پارچه زیادی استفاده می شود.

لباس مجلسی ممکن است در مدل های پفی یا جذب طراحی شود. صرف نظر از اینها طراحی لباس مجلسی برای هر شخص باید متناسب با ساختار بدن وی انجام شود. بعنوان مثال طراحی لباس مجلسی یک فرد چاق بصورت پیراهنی جذب و تنگ به هیچ وجه ظاهر زیبایی نخواهد داشت، هر چند که از بهترین پارچه و بهترین تزئینات در ساخت آن پیراهن استفاده شود. 

مروری تاریخی بر آموزش طراحی لباس مجلسی

طراحی لباس مجلسی قدمتی چند صد ساله داشته و تاریخ بوجود آمدن این هنر به اواسط دهه 1820 باز می گردد. هم زمانی باب شدن طراحی لباس مجلسی با دوره رمانتیسم و جنبش های تاثیرگذار در عرصه هنر و ادبیات اروپا و آمریکا تصادفی نیست.در دوره رمانتیسم جامعه به عشق و شور و احساسات گرایش بیشتری پیدا کرد و این موجب شد میل به پوشیدن لباس های زیبا و خیره کننده در مردم پدیدار گردد. در این دوره صنعت نساجی و چرم گسترش یافت و پر رونق شد و لباس های آماده در دسترس مردم قرار گرفت.در سال 1820 مد و فشن بصورت یک صنعت عمومی درآمد. تا پیش از این لباس های مجلسی و شیک مخصوص اشراف و طبقات بالای اجتماع بود و افراد متوسط و پایین جامعه توان تهیه لباس های مجلسی را نداشتند. علاوه بر این مجلات مد آمریکایی و اروپایی در این سال ها محبوبیت فوق العاده ای پیدا کردند.

لباس و مد زنانه در این دوره به بخش های متفاوتی مانند لباس صبح، لباس روز، لباس پیاده روی، لباس گردش، لباس کالسکه نشینی، لباس کنار دریا، لباس شام، لباس عصر، لباس مجلسی، لباس باله و…  تقسیم شد. از این گروه ها لباس مجلسی پر طرفدارترین گروه است.

امروزه پوشیدن لباس مجلسی به مراسم خاص و رسمی مانند جشن ها و جشنواره ها، مراسم خیریه، مراسم فارغ التحصیلی و… خلاصه می شود. در حالی که مرد ها گرایش زیادی به پوشیدن لباس های معمول و عمومی (مانند یک کت و شلوار استاندارد تیره رنگ که لباس مجلسی مردانه محسوب می شود) دارند، لباس مجلسی خانم ها تنوع فوق العاده بالایی دارد و خانم ها تمایل زیادی برای پوشیدن لباس های مجلسی متنوع و جذاب دارند.

همان گونه که پیشتر گفتیم طراحی لباس مجلسی باید متناسب به شکل بدن افراد صورت گیرد وگرنه به قول معروف لباس به بدن افراد گریه خواهد کرد. در پایین فرم مختلف بدن افراد را برای شما کاربران گرامی شرح خواهیم داد.

فرم بدن متناسب : این افراد دارای اندامی متناسب هستند. بالا تنه و پایین تنه این افراد با هم متناسب بوده و ایرادی ندارند. انواع لباس های مجلسی برای بدن این افراد زیبنده خواهند بود و نیازی به تکیه بر نوع خاصی لباس مجلسی ندارند.فرم بدن سیبی شکل : این افراد دارای اضافه وزن هستند. بالا تنه، پایین تنه و کمر این افراد در یک سطح قرار دارد.

فرم بدن قلمی و باریک : این افراد معمولاً دچار کمبود وزن هستند و اندام لاغر و یکدست و مستطیلی شکلی دارند. برای زیبا تر نشان دادن اندام، این اشخاص باید لباس های یقه باز بپوشند تا منحنی های اندام جلوه زیبا تری داشته باشند. فرم بدن ساعت شنی : زیبا ترین نوع اندام مربوط به این گروه است. بالا تنه و پایین تنه متناسب و کمر باریک از ویژگی های این فرم اندام است. بیشتر سلبرتی ها و خوانندگان با انجام ورزش های سخت یا عمل های جراحی زیبایی فرم بدنشان را به این صورت در می آورند.

فرم بدن گلابی شکل : این افراد دارای پایین تنه بزرگ هستند. لباس های راه راه یا دارای رنگ روشن در بالاتنه و رنگ تیره در پایین تنه موجب زیباتر نشان دادن این مدل اندام می گردد.

این قالب یک قالب فوق العاده عالی و بی نظیر است که می تواند شما را در ساخت هر نوع وب سایتی که دلتان میخواهد یاری کند

مجتبی رنجبران ، سوپر هاست

Author

جنس پارچه : باید متناسب با نگاه، احساس و روحیات اغلب مشتریان انتخاب شود. در انتخاب جنس پارچه همچنین باید شرایط آب و هوایی و فصلی نیز مورد توجه قرار گیرد. صدها نوع گوناگون از پارچه در دسترس طراحان قرار دارد.

به مشتریان خاص مانند هنرمندان و سلبرتی ها اختصاص دارد، این لباس ها کاملاً متناسب با سایز مشتریان دوخته می شوند. این گونه لباس ها فاقد برچسب قیمت هستند، البته برای مشتریانی در این سطح نیز نیاز به اتصال برچسب قیمت به لباس نیست. مجموعه لباس های دوخت سفارشی 2 بار در سال در ماه های ژانویه و ژوئیه یعنی آغاز فصل مد جدید در حداقل 50 طراحی از لباس شب و روز برای مشتریان به نمایش در می آیند.

مجموعه پوشاک آماده بر اساس اندازه های استاندارد تولید شده و برای عموم مردم جامعه ارائه می شود. این مجموعه به دلیل بکار گیری سایز استاندارد برای تولید انبوه مناسب است. طراحی لباس پوشاک آماده نیز خود به دو بخش تقسیم می شود : مجموعه طراح و مجموعه تولید انبوه.

1 دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *